Małe formaty handlowe z dużym apetytem na rozbudowę

Parki handlowe mniejszych miast i osiedlowe centra convenience odzyskują pozycję ubiegłych lat. Dobre wyniki motywują do pracy nad wzmocnieniem ich atrakcyjności. Dlatego Master Management Group rozbudowuje, powiększa i zmienia. Dzięki temu powstają m.in. unikatowe na rynku koncepty hybrydowe, które skutecznie kuszą popularne marki takie, jak: Half Price, Home and You, Carry, Vision Express, Yes.

  • Wzrost wartości sprzedaży w sklepach Galerii Różanej wyniósł ponad 20 proc., a liczba odwiedzających zwiększyła się o 3 proc. To wynik porównania czterech miesięcy tego roku - od maja do sierpnia włącznie - do 2019 r. 
  • Park handlowy MMG w Szczecinie, dzięki skutecznie przeprowadzonym negocjacjom w czasie postcovidowym, zyskał unikalną jakość tenant miksu i 100-procentowy poziom najmu. 
  • Najbardziej spektakularną przemianę przeszło centrum handlowe MMG Ciechanów. W obiekcie odnotowano ponad 13-procentowy skok obrotów w okresie maj-sierpień 2021 r. w porównaniu do tego samego przedziału czasu rok wcześniej i ponad 20-procentowy wzrost w tych samych miesiącach 2019 r.
  • Park handlowy MMG Piekary Śląskie: od chwili nabycia przez MMG w 2019 r., wskaźnik wynajęcia utrzymuje się na poziomie bliskim 100 proc. Obroty najemców wzrosły o 6 proc. w porównywalnym okresie maj – lipiec 2021/2020 r.

Portfel centrów MMG tworzy dziesięć formatów handlowych zarządzanych przez Master Management Group o łącznej powierzchni 134 tys. mkw. Dwa z nich, Galeria Różana i CH Ciechanów to dominujące w swoich lokalizacjach hybrydowe centra handlowe rozumiane jako połączenie klasycznej galerii handlowej z retail parkiem. Ich ofertę tworzą przede wszystkim znane marki modowe i punkty usługowe, uzupełnione szeroką ofertą dóbr trwałych (elektronika, wyposażenie domu, inne). W obu lokalizacjach oferta handlowa jest silnie wsparta operatorem spożywczym, a sam tenant mix z powodzeniem zaspokaja potrzeby szerszej grupy klientów z regionu.

Przestronne pasaże centrów pełnią rolę popularnych miejsc spotkań oraz rozrywki i stanowią dodatkową przestrzeń do rozwoju biznesu lokalnych przedsiębiorców. Nieruchomości zlokalizowane w Szczecinie i w Piekarach Śląskich to wielkopowierzchniowe parki handlowe położone na obrzeżach miast. Do wszystkich sklepów można wejść bezpośrednio z parkingu. Obie lokalizacje mogą poszczycić się 100-procentowym poziomem wynajęcia i cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony klientów i najemców. Centra w Poznaniu i w Józefosławiu to osiedlowe galerie handlowe typu convenience, w których głównym najemcą jest market spożywczy. Ofertę uzupełniają znane dyskonty sieciowe, takie jak Action czy Pepco oraz  lokale handlowo – usługowe, m.in.: apteka, butiki modowe i punkty serwisowe.

Rozbudowujemy, powiększamy, zmieniamy

Biznes w mniejszych miastach świetnie się odrodził w pierwszych trzech miesiącach 2021 r., w porównaniu nie tylko do 2020 r. (każda lokalizacja zanotowała wzrosty obrotów), ale i do czasu sprzed pandemii tj. 2019 r. Obiekty powoli odzyskują pozycję lat ubiegłych, a niektóre z nich przebiły wyniki notowane w rekordowym jak do tej pory roku 2019!

– Naszym celem jest strategiczna rozbudowa oferty parków handlowych i wzmacnianie ich atrakcyjności, zarówno dla klientów detalicznych, jak również inwestorów. Jako zarządcy koncentrujemy się na budowaniu dobrych doświadczeń zakupowych, generowaniu solidnej dynamiki wzrostu wartości sprzedaży w sklepach naszych najemców, a w konsekwencji również na podnoszeniu wartości samych obiektów – tłumaczy Paul Kuśmierz, prezes Master Management Group.

Galeria Różana z rekordem

Imponujące rekordy odnotowała Galeria Różana w Kutnie, którą tworzą dwa obiekty, łączące tradycyjne centrum handlowe z parkiem handlowym o łącznej powierzchni 16,1 tys. mkw. W sierpniu galeria zaprosiła klientów do pierwszego w mieście sklepu Half Price. Zajął on blisko 1,4 tys. mkw. i znakomicie wpisał się w potrzeby rynku. Warto podkreślić, że w pierwszych dwóch tygodniach sklep każdego dnia odwiedzało średnio ponad tysiąc osób. Teraz ten poziom odwiedzalności ustabilizował się na niższym, ale dalej bardzo satysfakcjonującym poziomie. Wcześniej dotychczasowego operatora spożywczego zastąpiła Biedronka. Do grona najemców dołączyło również Pepco, Vistula, Ks Sport, Vision Express, Orange, Tatuum i salon biżuterii Yes.

Porównując cztery miesiące tego roku, od maja do sierpnia włącznie, do roku 2019, wzrost wartości sprzedaży w sklepach Galerii Różanej wyniósł ponad 20 proc. W tym samym czasie liczba odwiedzających wzrosła o 3 proc. Oczywiście wyższy współczynnik konwersji przekłada się na podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej obiektu.

– To efekt wyjątkowej metamorfozy centrum w wielu obszarach i dowód na ustabilizowanie pozycji tej najpopularniejszej destynacji zakupowej w Kutnie po okresie lockdownów i obostrzeń spowodowanych pandemią. Większe zainteresowanie klientów zakupami w Galerii Różanej zawdzięczamy z pewnością konsekwentnej pracy nad pozyskaniem nowych, atrakcyjnych najemców i zwiększeniem powierzchni tych najpopularniejszych – wylicza Remigiusz Królikowski, doradca zarządu MMG.

Aż o 1750 mkw. zwiększyły powierzchnię sprzedaży popularne marki, wcześniej obecne w centrum, jak: CCC, 4F, Martes Sport i 50 Style.

Nie bez znaczenia jest też obecność Różanej w najpopularniejszej strefie zakupowo – rozrywkowej w regionie, obok marketu budowlanego Leroy Merlin, aquaparku, restauracji Mc Donald’s czy stacji paliw.

- Ciągłe ulepszanie oferty centrum i szybka reakcja na zmiany zaowocowały matamorfozą, która dokonała się na prawie 7 tys. mkw. z 16 tys. mkw. powierzchni. Pojawiło się dziesięć nowych lokali, a pięć relokowało się i powiększyło – podsumowuje Anna Polak.

ALDI wybiera park w Szczecinie

Portfolio najemców wzbogaca również park handlowy MMG w Szczecinie, zlokalizowany w najpopularniejszej strefie zakupowej miasta. Do grona znanych marek, takich jak: Action, Decathlon, Media Markt, park trampolin Fun Jump czy Jula, pod koniec października dołączył ALDI, zajmując 1,6 tys. mkw. To pierwszy sklep tej marki w mieście.

– Market spożywczy tak popularnej marki istotnie zwiększył odwiedzalność i wartość całego obiektu. W dniu otwarcia sklep odwiedziło ponad 5 tys. osób. Dziś liczba klientów ustabilizowała się w piątki i soboty na poziomie ok. 2,5 tys. Tym samym Aldi wysunęło się na pozycję lidera wśród wszystkich naszych najemców – podkreśla Wioleta Sobieraj, Leasing Manager Master Management Group.

Więcej o wynikach centrów MMG w artykule: https://www.propertynews.pl/centra-handlowe/male-formaty-handlowe-z-duzym-apetytem-na-rozbudowe,96889.html