Master Management ma pełne ręce roboty. Wszystkie plany dewelopera

Przejęcie siedmiu obiektów handlowych, rozbudowa istniejących galerii, realizacja dwóch nowych galerii handlowych, HI Piotrkowska w Łodzi, europejski outlet w otulinie Kampinosu – Master Management ma pełne ręce roboty. Najbliżej realizacji jest Brama Jury w Zawierciu, spektakularny projekt HI Piotrkowska w Łodzi przy Stajni Jednorożców oraz galeria w Kołobrzegu.

Interesują was miasta od 50 tys. do 100 tys. mieszkańców?

Anna Polak, dyrektor działu leasingu Master Management Group: Tak, widzimy potencjał handlowy w tych miastach. Coraz większe nasycenie powierzchnią handlową w głównych metropoliach oraz konkurencja na rynku stawia przed deweloperami wyzwania i mobilizuje nas do analizy mniejszych miast. Stolice mniejszych województw są w naszej ocenie atrakcyjnymi ośrodkami handlowo – rozrywkowymi.

Czy zauważyliście niepokój wśród najemców po dwóch niedzielach zamkniętych? 

Z moich obserwacji wynika, że strefy gastronomiczne cieszyły się dużą frekwencją w tych dniach. W niektórych lokalizacjach brakowało miejsca na spokojne wypicie kawy. Sądzę, że mimo przewidywań rynku, najemcy z tego sektora nie odczują wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę w swoich przychodach.

Pozostałe branże zaczynają nam zgłaszać nieznaczny spadek ich sprzedaży. W mojej ocenie jest to jednak zbyt krótki czas, aby ocenić zachowania konsumentów i ich wpływ na obroty najemców w galeriach handlowych. Analiza i podsumowanie tych regulacji jest jeszcze przed nami.

Czy rozpoczynając prace nad Bramą Jury w Zawierciu wzięliście pod uwagę wejście ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę?

Jak najbardziej. Planując układ galerii podjęliśmy przemyślaną decyzję ulokowania kina, strefy gastronomicznej w części bezpośrednio przy wejściu do galerii z wyjściem na parking. W świetle nowych przepisów pozwoli nam to na zamknięcie niedziałającej części przestrzeni handlowej i umożliwi optymalizację w zakresie zarządzania otwartą częścią galerii handlowej. Tu chciałabym doprecyzować, że Brama Jury to projekt skrojony na miarę potrzeb mieszkańców Zawiercia i okolic. Na 15 tys. mkw. powierzchni najmu poza wspomnianą powyżej rozrywką i supermarketem znajdzie się 50 sklepów znanych marek modowych, sportowych i obuwniczych oraz wyposażenia wnętrz.

Podobnie pewnie będzie z galerią w Kołobrzegu? Na jakim etapie jest ten projekt?

Uzyskaliśmy decyzję środowiskową. Przygotowujemy się do złożenia wniosku o pozwolenie na budowę. Aktywnie prezentujemy projekt najemcom. Galeria w Kołobrzegu będzie przyjaznym i przemyślanym konceptem z bogatą ofertą handlowo – usługową, będącym odpowiedzią na stale rosnący popyt mieszkańców Kołobrzegu i turystów. Prosta komunikacja, komfortowy dojazd dostępność znanych i lubianych marek zapewnią wygodne zakupy klientom. W ramach rozrywki pojawi się naszą autorska marka kinowa – Planet Cinema z czterosalowym, nowoczesnym kinem.

Planujecie rozbudowę galerii w Ciechanowie?

Tak. Obiekty MMG Centers mają ogromny potencjał i widzimy wiele możliwości ich rozwoju – wdrażamy wiele niestandardowych działań marketingowych aktywizujących lokalnych konsumentów, co w konsekwencji prowadzi do wzrostu odwiedzalności jak i rentowności. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów i najemców, realizując strategię umacniania pozycji na lokalnym rynku podjęliśmy decyzję rozbudowy obiektu. W ramach przebudowy i modernizacji planujemy m.in. powiększenie części lokali , co pozwoli najemcom zaprezentować ich aktualne koncepty, wprowadzenie strefy gastronomicznej oraz rozrywki, w tym wielosalowego kina Planet Cinema.

Na jakim etapie jest HI Piotrkowska 155 w Łodzi?

Ruszają prace generalnego wykonawcy. Zakończenie budowy planowane jest na czwarty kwartał 2019 roku. Będzie to obiekt handlowo-biurowy połączony z hotelem Hampton by Hilton, zlokalizowany bezpośrednio przy nowym Centrum Przesiadkowym – „Stajnia jednorożców” w samym centrum Łodzi. Najwyższy budynek w mieście będzie miał 76 m wysokości, dziewiętnaście pięter i ponad 25 tys. mkw. przestrzeni biurowej i usługowej. Trwa proces komercjalizacji HI Piotrkowska. Podpisaliśmy już m.in. umowę z drogerią Hebe, piekarnią Nowakowski, apteką, siecią Żabka. Wśród najemców pojawi się również dobrze znana kawiarnia Starbucks.

Gdzie szukacie nowych lokalizacji. Zależy wam na konkretnych regionach?

Master Management Group konsekwentnie realizuje długofalową strategię dodawania wartości i aktywnego zarządzania obiektami handlowymi, głównie poza największymi polskimi aglomeracjami. Rynek centrów handlowych w większych miastach jest mocno nasycony. Po sprzedaży galerii Młociny skupiamy się na konceptach niewielkich obiektów handlowo – usługowych ulokowanych w miastach w których widzimy potencjał, takich jak np. Zawiercie, Kołobrzeg, gdzie brakuje nowoczesnej powierzchni handlowej a sama siła nabywcza konsumentów jest stosunkowo wysoka. Przed nami również rekomercjalizacja funkcjonującej już kilka lat Galerii Brama Mazur w Ełku. Czeka nas także rewitalizacja i powiększenie obiektu we wspomnianym już wcześniej Ciechanowie oraz w Kutnie. W swoim portfolio mamy również kilka działek nad zagospodarowaniem których pracujemy.

Czy wasze obiekty były otwarte podczas ostatnich dwóch niedziel, w których sklepy były zamknięte?

W naszych obiektach, podobnie jak w większości galerii handlowych w kraju, funkcjonowały jedynie kina.

Na jakim etapie jest wasz projekt pierwszego w Polsce outlet village?

Trwają rozmowy z potencjalnymi najemcami. Pragniemy zainteresować szczególnie tych najemców, którzy są jeszcze nieobecni na polskim rynku outletowym. Zależy nam na tym, aby Forest Outlet Park wprowadził zupełnie nową jakość na polski rynek.

Forest Park Outlet będzie pierwszym w Polsce europejskim centrum outletowym, wyróżniającym się unikalną architekturą w stylu village outlet. Pierwsza faza obiektu w Łomnej pod Warszawą będzie miała blisko 19 tys. mkw. W drugiej fazie przybędzie kolejne 30 tys. mkw. Planujemy również parking na blisko tysiąc aut i miejsca postojowe dla 20 autokarów. Obiekt zlokalizowany w otulinie Kampinosu zaoferuje m.in. dwa rozległe skwery przeznaczone na rozrywkę, aktywne spędzanie czasu i place zabaw dla dzieci.

Czy w waszych obiektach znajdują miejsce dla siebie najemcy lokalni?

Jak najbardziej. Lokalni przedsiębiorcy pełnią ważną rolę w galeriach handlowych zlokalizowanych w mniejszych aglomeracjach i małych miastach. Znają lokalny rynek, mają coraz większe doświadczenie biznesowe w handlu i właśnie dlatego decydują się na otwarcie sklepów w centrach handlowych.

W MMG Center Józefosław lokalni przedsiębiorcy stanowią znaczną część naszych najemców. Doskonale znają zachowania, potrzeby i nawyki okolicznych mieszkańców, dlatego ich obecność ma dla nas niebagatelne znaczenie. Nasza współpraca cały czas się rozwija. Zgłaszają się do nas pierwsi lokalni przedsiębiorcy zainteresowani najmem lokali w naszych projektach w Zawierciu i w Kołobrzegu. Już na etapie planowania budowy chętnie przystępują do rozmów i uczestniczą w tworzeniu oferty.

Czy szukacie także szans inwestycyjnych w dużych miastach?

Nie ograniczamy się do mniejszych miast. Mamy duże doświadczenie w zakresie realizacji inwestycji w dużych miastach, takich jak Wrocław – Galeria Magnolia , Warszawa – Galeria Młociny, jak i obecnie Piotrkowska w Łodzi. Rozważamy możliwość powiększenia naszego portfolio również o projekty ulokowane w dużych miastach, gdzie istnieje potencjał rozbudowy, modernizacji.

 

Pliki